onsdag 15 juni 2011

Ett rosa altrat födelsedagskort

Jag har gjort ett altrat födelsedagskort med en tårta inuti. Det är lite pilligt att göra kortet, men mycket roligt. Här kommer lite bilder och även bilder under arbetets gång.


Så här ser kortet ut uppvikt helt.



Och detta är när kortet är uppställt, då syns inte platsen där man kan lämna en hälsning.

Här kommer ett kort på arbetsdetaljer, under arbetets gång och några detaljbilder på framsidan.

Den lilla taggiga biten sätter jag i mitten för att  vara stöd så att man kan sätta i ljusen utan att tårtan lossar/ramlar ihop.Jag använder även de små plasthållarna som finns med när man köper dessa små ljus. Den som är runt tårtan är gjord på samma sätt.


Stämpeln kommer från Pysselmyran och heter Moa och Max med hundben.

3 kommentarer:

Eva sa...

Supersnyggt och läckra färger. Bra med instruktioner om man vill testa. /Kram Eva W

Karin sa...

Hej!
Tack för dina snälla ord hos mig. =)
VIlket härligt kort du har gjort, superläckert med tårtan å ljusen, snyggt!
kram K.

Anonym sa...

Åh så fint!!! Detta ska jag testa, när du visade dina bilder såg det inte SÅ svårt ut. Men men, vi får väl se om jag får till den där tårtan!... :)
Mvh Kicki

kicki_nr1@yahoo.se