söndag 11 augusti 2013

TEKNIKER -1 Embossing

Då var semestern slut idag och i morgon börjar vardagen igen. 
Under några söndagar framöver kommer jag att visa upp 
olika tekniker tex embossing, torrembossing,
distressrutor mm.
 Alla stämplar och material som jag använder finns hos Pysselmyran

Idag är det embossing och
De två översta korten är splash  och blomma-stämpeln först embossade
 med clear embossing, sedan har jag distressat hela kortet och torkat bort på clear embossingen 
Sedan har jag embossat igen samma stämpel men i olika embossingnpulver



 Den understa som är randig, tyvärr syns den dåligt när jag fotade.
På detta kort är  ränderna ditsatta (de vita) med en smal Washitejp och sedan embossat  med olika färger mellan tejpen.  Embossa en rand åt gången..När du är klar med ränderna på båda sidor om washitejpen dra loss den . Sedan splasharna och sist grattis stämpeln. Var försiktig när du värmer lager på lager, för att de tidigare färgerna inte ska bli varma och blanda sig.


Små "skyltar" med olika texter beroende på tillfället, som kan placerar var man vill.


Korten är med i följande utmaningar:
frosteddesigns. embossing

Nästa söndag visar jag hur man kan få härliga effekter med torrembossing och distresser.
Ha en bra veka!
Zora


3 kommentarer:

Marita Johansson sa...

Söta små kort

Kraaaam

Joni Parker sa...

These are very artistic!! Love them!! Thanks for sharing with us at Frosted Designs!!

Unknown sa...

Beautiful cards!!! Love the background colors! Thanks for joining us at Frosted Designs for our Embossing Challenge!!!