onsdag 22 juni 2016

Årets färska blommor .

Varje år till sommaren testar jag att använda levande blommor på mina kort.  Här har jag pressat färska pelargoner mörkröda, ljus röda och några knoppar. Det första kortet är på handgjort papper. de andra är på 300 gr aquarellpapper.

När jag pressar testar jag mig fram med hur många lager hushållspapper som behövs. På detta kort har jag alla plattor till Big Shoten och 4 lager hushållspapper. Då får man spår av vätskan i  slutet. När det torkat ritar jag pistiller mm med en svart penna.


På bilden finns det både med alla plattor, men en del som ser mer stämplade ut är utan den tunna plattan och många fler lager hushållspapper. Dessa får inte "fartranden" utan är rena
  


Hoppas du också har nära till naturen
och hittar någon blomma du gillar.

Zora

Inga kommentarer: