söndag 9 april 2017

Pappersrester, stämplar, distresser, dies,tejp och 3-D kuddar

Är du som jag och sparar på pappersrester? Det går ju inte att slänga bitar om de är större än ca 5 x5 cm. Samlar du också på dem i lådor eller plastfickor sorterade efter färg, märke..... Den här helgen bestämde mig för att använda en del av dessa bra å´ha rester.  Dies, stämplar, papper, 3- D kuddar, samt distresser har legat på pysselbordet. Alla korten är 10 x 15 cm. Jag har  jobbat på vita mattor 9.5 x 14.5 cm. Dessa är monterade med 3-D kuddar. Layouten är den samma på alla korten, Här är resultatet av knåpet.


Som du ser har jag hållit mig till 3 färger på dessa sex kort lila,gult 
och grönt. Det är ju påskfärgerna, nu när jag tänker efter.


Ett blått och grå/svart kort slank med också när jag ändå höll på.
Dies, stämplar från gummiapan och Idas Magasin.
Papper från bla Maja Design, Pion design, Reprint


Korten är med i följande utmaningar:
trystampinontuesday # 315     sweetstampin # yellow.
Hoppas jag har kunnat inspirera 
att använda upp något av dina 
pappersresteer
Zora

9 kommentarer:

Anet's Crafting sa...

Beautiful card Zora. Thank you for playing along with our Challenge at Crafty Sentiments Designs. We would love to see you again ... Anet DTx

Donna Scholz sa...

Zora - what a perfect way to use your paper scraps! All your cards are clever and beautiful! Thank you for joining us at Try Stampin' -Or Not- On Tuesday! -Donna Scholz

Oh You Made Me Ink sa...

Your card is very pretty! Thanks for joining us at Cardz 4 Guyz! Cyndi, DT

Joan sa...

Lovely cards, like the different colour schemes

Thanks for joining us at Cardz4guyz this week

Joan

Julie B sa...

Great use of your bits and bobs. I'm with you over not being able to throw even the smallest scrap away!
Thanks for joining in at Cardz4Guyz. :)

Jane Savage sa...

Gorgeous makes!
Thank you for joining us at Digi Choosday! Jane S (DT) xxx

Melissa sa...

Lovely projects
Thanks for joining us at Digi Choosday Craft Challenge.
Good Luck xx

Teresa Kline sa...

very pretty, luv the details! I am so glad you played along with us at simon says stamp wednesday challenge!

blog-paperie blooms
ig-2klines

sparkle & shine, kindness *~*

AO Creations sa...

Super cute!!! Thank you for joining us at Sweet Stampin, good luck!!! Amy DT